Sinds 2011 zijn we de hoofdontwerpers van de herinrichting van de stationsomgeving in Deventer.
Station en stationsplein (daterend uit 1930) vormden oorspronkelijk een vanzelfsprekende beëindiging van het Rijsterborgherpark (1887). Zowel plein als park zijn ontworpen door L.Springer, hij zag het stationsgebouw als een villa aan het park. Anno 2011 was er geen samenhang meer tussen park en plein, de stationsomgeving was versteend door de komst van eenhet busstation en een brede verkeersdam over de singel. Het oostelijk einde van de singel was veranderd ein een versteendeen gracht met stenen kades geworden tussen de nieuwekomst van de schouwburg en een te forsgroot kantoorgebouwde zuid- en noordzijde.
In het ontwerp is de kans gegrepen om het groen weer terug te brengen op het plein. Ook is de verbinding naar de binnenstad verbeterd door een thoogwaardige “loper” voor voetgangers te maken., voor voetgangers makkelijk bereikbaar vanaf het plein. Drie lange groenstroken op 40 cm+ met zitrand scheiden het voetgangersdomein van kiss and ride, taxi’s en verkeer naar de parkeergarage onder het kantoorgebouw. Het busstation is getransformeerd totin een boomrijk eiland met bomen waarlangs de bussen halteren, het eiland is voor voetgangers makkelijk bereikbaar. De versteende gracht maakt plaats voor een boomrijke golvende groene transitzone voor fietsers en voetgangers. De dubbele verkeersbajonet op het Churchillplein wordt vervangen door een vloeiende eenvoudiger verbinding tussen Singel en Handelskade